Site URL'leri veya içerik varyasyonlarını test etme
Bu sayfada, sayfa içeriği ve sayfa URL'lerindeki değişikliklerin Google Arama performansınızı en az etkileyecek şekilde nasıl test edileceği ele alınmaktadır. Burada, testlerin nasıl oluşturulacağı veya tasarlanacağıyla ilgili talimatlar verilmemektedir, ancak bu sayfanın sonunda testlerle ilgili daha fazla kaynak bulabilirsiniz.
Test işlemine genel bakış
Web sitesi testinde, web sitenizin (veya web sitenizin bir bölümünün) farklı sürümlerini dener ve kullanıcıların her bir sürüme verdiği tepkilerle ilgili verileri toplarsınız. Tipik olarak sayfalarınızın iki farklı varyasyonuyla (bir sayfanın bölümleri, sayfaların tamamı veya çoklu sayfa akışlarının tamamı) ilgili davranışı karşılaştırmak ve hangi sürümün kullanıcılarınız üzerinde daha etkili olduğunu izlemek için yazılımlar kullanırsınız.
A/B testinde, bir sayfanın birden çok sürümünü (her biri kendi URL'sine sahip olacak şekilde) oluşturarak bir test yürütürsünüz. Orijinal URL'ye erişmeye çalışan kullanıcıların bir bölümünü varyasyon URL'lerine yönlendirir ve daha sonra, en etkili sayfayı görmek için kullanıcıların davranışını karşılaştırırsınız.
Çok değişkenli testte, yazılım kullanarak web sitenizin farklı bölümlerini hızlı bir şekilde değiştirirsiniz. Bir sayfanın birden çok bölümünde (ör. başlık, bir fotoğraf ve "Alışveriş Sepetine Ekle" düğmesi) yapılan değişiklikleri test edebilirsiniz. Yazılım, her bir bölümün varyasyonlarını farklı kombinasyonlar halinde kullanıcılara gösterir ve daha sonra, en etkili varyasyonları belirlemek için istatistiksel analizler yapar. Burada yalnızca bir URL kullanılır ve varyasyonlar sayfaya dinamik bir şekilde eklenir.
Test ettiğiniz içerik türlerine bağlı olarak, test sırasında Googlebot'un tarama yapması veya içerik varyasyonlarınızın bir kısmını dizine eklemesi çok önemli olmayabilir. Boyut, renk veya bir düğmenin ya da resmin yerleşimi, "harekete geçirici mesaj" metniniz ("Alışveriş sepetine ekle", "Hemen satın al!") gibi küçük değişikliklerin, kullanıcıların sayfanızla olan etkileşimleri üzerinde şaşırtıcı bir etkisi olabilir, ancak genellikle söz konusu sayfanın arama sonucu snippet'i ya da sıralamasında çok az etkisi olur veya hiç etkisi olmaz.
Buna ek olarak, sitenizde yaptığınız denemeyi algılayıp dizine ekleyecek sıklıkta tarıyorsak, muhtemelen denemeniz sonuçlandıktan oldukça kısa bir süre sonra sitenizdeki nihai güncellemeleri de dizine ekleriz.
Testlerle ilgili en iyi uygulamalar
Burada, site varyasyonlarıyla ilgili testlerin Google Arama davranışınızı olumsuz etkilememesi için izlenecek en iyi uygulamaların bir listesini bulabilirsiniz:
Test sayfalarınızı gizlemeyin
Googlebot'a bir URL grubu gösterip kullanıcılara farklı bir grup göstermeyin. Bu yönteme Gizleme adı verilir ve test çalıştırıyor olsanız da olmasanız da bu, Web Yöneticisi Yönergelerimize uygun değildir. Yönergelerimizi ihlal ederseniz sitenizin sıralamasının düşürülebileceğini veya Google arama sonuçlarından kaldırılabileceğini unutmayın. Muhtemelen bu, testiniz için arzuladığınız bir sonuç olmayacaktır.
İster sunucu mantığı veya robots.txt isterse de başka bir yöntemle yapılsın, bu yöntem Gizleme sayılır. Bunun yerine, aşağıda açıklandığı gibi bağlantılar ve yönlendirmeler kullanın.
rel="canonical" bağlantıları kullanın
Birden çok URL ile bir A/B testi çalıştırıyorsanız tercih edilen sürümün orijinal URL olduğunu belirtmek için diğer URL'lerinizin tamamında rel=“canonical” bağlantı özelliğini kullanabilirsiniz. Bu durumda, amacınıza daha uygun olacağından noindex meta etiketi yerine rel="canonical" özelliğini kullanmanızı öneririz. Örneğin, ana sayfanızın varyasyonlarını test ediyorsanız arama motorlarının ana sayfanızı dizine eklemelerini önlemek istemezsiniz. Bunun yerine, ana sayfanızı dizine ekleyip tüm test URL'lerinin, orijinal URL'nin yakın kopyası veya varyasyonu olduğunu ve bunların, standart olarak orijinal URL ile birlikte gruplanmaları gerektiğini anlamalarını istersiniz. Böyle bir durumda, rel=“canonical” yerine noindex'i kullanırsanız beklenmeyen olumsuz etkilerle karşılaşabilirsiniz.
302 yönlendirmeleri yerine 301 yönlendirmeleri kullanın
Kullanıcıların orijinal URL'den varyasyon URL'sine yönlendirildiği bir A/B testi çalıştırıyorsanız 301 (kalıcı) yönlendirmesi yerine 302 (geçici) yönlendirmesini kullanın. Böylece, arama motorlarına bu yönlendirmenin geçici olduğunu, yalnızca denemeyi çalıştırdığınız sürece geçerli olacağını ve dizinlerindeki orijinal URL'yi yönlendirme hedefiyle (test sayfası) değiştirmek yerine orijinal URL'yi tutabileceklerini bildirirsiniz. JavaScript tabanlı yönlendirmeler de kullanılabilir.
Denemeyi yalnızca gerektiği kadar çalıştırın
Güvenilir bir test için gereken süre, dönüşüm oranlarınız ve web sitenizin aldığı trafik miktarı gibi faktörlere bağlı olarak değişiklik gösterir. İyi bir test aracı, güvenilir bir sonuca ulaşmak için yeterli veri topladığınızda bunu size bildirmelidir. Testi sonlandırdıktan sonra, sitenizi istediğiniz içerik varyasyonlarıyla güncellemeli ve alternatif URL'ler, test komut dosyaları ve işaretleme gibi test öğelerinin tamamını mümkün olan en kısa sürede kaldırmalısınız. Bir sitenin bir denemeyi gereksiz olarak uzun süre çalıştırdığını keşfedersek bu durumu, arama motorlarını yanıltma girişimi olarak yorumlayıp ona göre işlem yapabiliriz. Bu özellikle bir içerik varyasyonunu kullanıcılarınızın büyük bir yüzdesine sunduğunuzda geçerli olur.
https://support.google.com/webmasters/answer/7238431?hl=tr&ref_topic=3309300https://www.youtube.com/user/GoogleWebmasterHelp/featuredhttps://www.facebook.com/Google/https://twitter.com/googlehttps://tr.wikipedia.org/wiki/Arama_motoru_optimizasyonu