Oyunlar Köleniz Olsun, Trainer Yapımı -1-
Merhaba arkadaşlar. Bu sitedeki ilk makalem. Dilerim sizlere faydalı bilgiler verebilirim. Belki bilen arkadaşlar vardır ama sitede aradım, bu konuyla ilgili bir makale bulamadım. Programcılığa başlamadan önce hep merak ederdim. "Ya bu trainer'leri nasıl yaparlar" diye.. Yani bir program ya da oyuna dışarıdan bir programla hükmediyorsun. Fakat bunun ne kadar kolay olduğunu birazdan göreceksiniz. Neyse, sözü fazla uzatıp, siz İ.Explorer'ınızı kill etmeden inşaata başlayalım.
Trainer yapımının mantığı tamamen RAM'den okuma / RAM'e yazma mantığına dayanıyor. Yani oyunlardaki değerler (para, altın, gümüş ve diğer materyaller) RAM'de o oyuna ait bir hafıza adresinde saklanıyor, siz de biricik Visual Basic'inizle bu adreslerdeki değerleri değiştirerek oyuna hükmediyorsunuz. Buradan anladığınız gibi trainer yapmak için iki aşamamız var. Bunlardan biri değerin saklandığı hafıza adresini bulmak, ikincisi de değeri değiştirmek...
Birinci aşama işin zor olan kısmı (biliyorsunuz, zor kelimesi görecelidir). Bunu bir program ile halledeceğiz. Aslında kodla yapmamız da mümkün ama onu da yazmaya kalkarsam baştan vazgeçersiniz
Neyse bunu ikinci yazıya bırakalım. Hafıza adresini bulmak için kullanacağımız programın ismi GAMEWIZ32. Bu programı
[Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] adresinden indirebilirsiniz. Kullanılışı gayet kolay. Türkçe dil desteği de var. İndireceğiniz zip'in içine programın tam açıklamasını yazdım. Bu arada belirteyim hafıza adresini bir kez buluyoruz, bu adres normal şartlarda değişmez (aşağıda yazdığım nedenler hariç) oyun her açıldığında aynı adresleri kullanır. Bu adresleri programı yazma aşamasında kullanacaz. Lafı fazla uzatmayalım, ben hafızayı yukarıdaki programla taradığınızı ve mevcut değerin hafıza adresini bulduğunuzu varsayıyorum ve tam gaz ikinci aşamaya (işin kolay kısmına) geçiyorum:
Sabredin, aklıma gelmişken küçük bi açıklama daha, hafıza adresleri tiplerine göre sınıflandırılır. Tıpkı Visual Basic'deki değişken tipleri gibi, çünkü bu değişkenler de RAM'de saklanır. Bunlar oyunlarda genelde byte, integer ve long'dur. Ben bu örnekte long kullanacam, en kalın kafalı olanıdır bu yüzden hiçbir oyunda sorun çıkarmaz sanıyorum. Yani bu kısım, oyundaki değerin oyun yazılırken nasıl tanımlandığına göre değişir. Bu değeri fazla abartmayın, oyun hata verip kapanabilir, örneğin oyunda en fazla 99 yazılacak yere 9999 yazarsanız oyun doğal olarak yalan olacaktır:) ama kalıcı bir sorun oluşturmaz. Yeniden açtığınızda çalışır. Tamam, tamam başlıyoruz.
'Bunu bir module kopyalayın çok işimize yarayacak;
'----------------MODÜL BAŞLANGICI--------------------------
'Önce Ram'e yazmak için gerekli api'leri deklare edelim.
Private Const PROCESS_ALL_ACCESS As Long = &H1F0FFF
Private Declare Function GetWindowThreadProcessId Lib "User32" (ByVal hwnd As Long, lpdwProcessId As Long) As Long
Private Declare Function OpenProcess Lib "kernel32" (ByVal dwDesiredAccess As Long, ByVal bInheritHandle As Long, ByVal dwProcessId As Long) As Long
Private Declare Function WriteProcessMemory Lib "kernel32" (ByVal hProcess As Long, ByVal lpBaseAddress As Any, lpBuffer As Any, ByVal nSize As Long, lpNumberOfBytesWritten As Long) As Long
Private Declare Function ReadProcessMemory Lib "kernel32" (ByVal hProcess As Long, ByVal lpBaseAddress As Any, ByVal lpBuffer As Any, ByVal nSize As Long, lpNumberOfBytesWritten As Long) As Long
Private Declare Function CloseHandle Lib "kernel32" (ByVal hObject As Long) As Long
Private Declare Function FindWindow Lib "User32" Alias "FindWindowA" (ByVal Classname As String, ByVal WindowName As String) As Long
Private Declare Function ReadProcessMem Lib "kernel32" Alias "ReadProcessMemory" (ByVal hProcess As Long, ByVal lpBaseAddress As Any, ByRef lpBuffer As Any, ByVal nSize As Long, lpNumberOfBytesWritten As Long) As Long
'Şimdi de fonksiyonumuzu yazıyoruz.
Public Function Longyaz(Offset As Long, WindowName As String, Value As Long) As Boolean
Dim hwnd As Long
Dim ProcessID As Long
Dim ProcessHandle As Long
'Önce oyunun pencere numarasını bulalım;
hwnd = FindWindow(vbNullString, WindowName)
If hwnd = 0 Then 'Oyun şuanda açık değilse
MsgBox "Oyun şuanda açık değil!", vbCritical, "Yazma Hatası" 'Eğer isterseniz bu satırı kaldırabilirsiniz, oyun açık değilse zaten trainer bi işe yaramaz:)
Exit Function
End If
GetWindowThreadProcessId hwnd, ProcessID
ProcessHandle = OpenProcess(PROCESS_ALL_ACCESS, False, ProcessID)
If ProcessHandle = 0 Then
Exit Function
End If
WriteProcessMemory ProcessHandle, Offset, Value, 4, 0& 'Değeri yazıyoruz
CloseHandle ProcessHandle 'Yazma işlemi bitti, pencere kulbunu kapatıyoruz
End Function
'------------------MODÜL BURAYA KADAR--------------------------
KULLANILIŞI:
Ben bu makalede örnek olarak STRONGHOLD CRUSADER oyununun üç tane değerini yazıyorum. Çok sevdiğim bir strateji oyunudur. Her oyunun mantığı aynı. Modül değişmeyecek, değişen yalnızca hafıza adresleri ve oyunun pencere yazısı. Forma üç tane textbox koyun. Text1, Text2 ve Text3. Bunların yanına birer'de label, son olarak da command butonu. Benim örneğime göre;
Text1=Altın,
Text2=Ağaç,
Text3=Taş
Temsil edecek. Modülün kullanılışı tek satır. Değiştirmek istediğimiz her değer için bu tek satırı tekrarlayacaz.
KULLANIM: Longyaz hafıza_adresi, oyunun_pencere_yazısı, yazılacak_değer
Şöyle ki,
Private Sub Command1_Click()
Longyaz &HD5E104, "Crusader", text1.text 'Altın için
Longyaz &HD5E0D0, "Crusader", text2.text 'Ağaç için
Longyaz &HD5E0D8, "Crusader", text3.text 'Taş için
End Sub
İşte bu kadar, Şimdi değerleri text kutularına girip command1'e bastığımızda yazdığımız değerler kadar altın, ağaç ve taş kazandık. (Oyunun açık olması gerekir)
AÇIKLAMALAR:
- Unutmamanız geren birinci kural, gamewiz32 programıyla bulunan hafıza adresinin başına &H ibaresini getirmeniz. Örneğin altın için bulduğumuz hafıza adresi D5E104'dü. Ama burda kullanılışı &HD5E104 olacaktır.
- İkinci kuralımız bazı oyunların hafıza adresleri değişken olabilmesi. Bunun nasıl çözüldüğünü henüz bilmiyorum. Eğer bilen arkadaşlar varsa bana bildirseler sevinirim. Örneğin, Need For Speed Underground oyununda Sınırsız Nitro'nun hafıza adresini buluyorum fakat oyun her başladığında bu adres değişiyor. Doğal olarak trainer'ım ikinciye çalışmıyor. Ama aynı oyunun İngilizce traineri var elimde ve her seferinde sorunsuz çalışıyor. Demek yapılabiliyormuş.
Bunula birlikte işletim sistemleri değişince hafıza adresleri de değişiklik gösterebilir. Ben denemedim ama Windows Milennium'da bu tür bir farklılık var sanıyorum. Yani siz genellikle trainer'i kullanacaklara yazdığınız platformu kullananmalarını önerin.
Hafıza adresi bir de oyunun versiyonuna göre değişiklik gösterir. Diyelim siz oyunun 1.0 versiyonuna bir trainer yazdınız, bu trainer, exe dosya farklı olacağından 1.1 versiyonda çalışmaz.
Kısacası, oyundaki değerlerin hafıza adreslerinin yukarıdaki üç nedenden ötürü değişiklik göstermesi halinde, yazdığınız trainer bir işe yaramaz.
- Oyunun pencere yazısı dedik onu açıklamadık. Ya ne çok açıklama yaptım dimi? Neyse arkadaşlar idare edin. Bu sitede ilk makalemiz. Hem bilmeyen arkadaşlar için de yararlı olur. Pencere yazısını bulmak için, oyunu çalıştırıp simge durumuna küçültün, daha sonra fare imleci ile görev çubuğundaki simgenin üzerine gelin. Açıklama kutusu gelecektir. Bu yazıyı tırnak içinde aynen yazmalısınız. Tek bir karakter hatası = trainerin çalışmaması demektir